Bent u de juiste fotograaf voor mij?

Ik hoop het …. Ik leg mijn hart en ziel in mijn werk en ik wil dat u de mooiste herinneringen in mijn beelden kunt terugzien. Mijn klanten hechten veel waarde aan mooie foto’s en kwaliteit. Ik hecht waarde aan oprechtheid en gezelligheid en fotografeer zo puur mogelijk. Kijk eens rond op de site van Studiorama, lees de blog en de reacties van onze klanten.
Spreken mijn foto’s u aan, dan zie ik u vast een keer in de studio.

Waar zijn jullie gevestigd en maken jullie ook foto's op locatie?

Onze studio is in de binnenstad van Gouda, op de Westhaven 27. We fotograferen het liefst in de studio. Het is er mooi, groot, schoon en licht. We bieden onze klanten graag een kopje Fairtrade koffie, thee of sap aan om hen beter te leren kennen, daarna maken we pas de mooiste en meest spontane foto’s op de set.
Wij fotograferen ook op locatie. Neem contact met ons op, om uw wensen te bespreken.

Wat moeten wij aantrekken voor de fotoshoot?

Een lastige vraag: Wat moeten we aan?
Ja, uw kleding is wel iets om goed te overdenken. Het meest belangrijke is: wees uzelf!
Houd uw kleding eenvoudig en comfortabel en ga dan een klein tikkie verder. Zorg bijvoorbeeld voor mooie accessoires.
De dagen van ‘matchy-matchy’ zijn voorbij. Ga niet allemaal in hetzelfde, maar kies een kleurpalet en ga dan aan de slag.
Het coördineren van kleur is een lust voor het oog. Neem gerust wat extra kleding mee. We hebben een gezellige kleedkamer. Heeft u een voorbespreking bij uw fotoshoot, dan komt kleding altijd wel ter sprake.

Kijk op Pinterest voor ideeën en suggesties.

Hoe kan ik mijn kind het beste voorbereiden op een fotoshoot?

Vertel uw kind dat er een mooie foto gemaakt gaat worden. Vraag wat het leuk zou vinden om mee te nemen naar de studio. Betrek uw kind vanaf het eerste moment bij de fotoshoot. Benadruk het leuke, de ‘FUN side’ aan de shoot en niet het spannende. Laat uw kind zelf een setje kleding uitzoeken. Kijk goed naar deze keuze en kies nu zelf, in deze stijl, nog 1 of 2 setjes. Kijk ook eens naar favoriet speelgoed of een knuffel en stop dit op het laatste moment ook in de tas. Wij hebben drinken en eten in de studio. Maar krijgt uw kindje flesvoeding, heeft het een speciale beker of een hapje zonder suiker, neem het dan zelf mee.

Kunnen jullie mij er jonger en knapper uit laten zien?

Wij geloven vooral in het feit dat iedereen mooi is van zichzelf. We willen de beelden daarom zo puur mogelijk houden. Hebt u speciale wensen over acné, koortslip, e.d. meld dit dan van te voren. Wij werken pukkeltjes en puistjes, waarvan we zien dat ze er over een week niet meer zijn, weg. Wilt u daarom geen concealer of foundation gebruiken. Dit is voor ons moeilijker te retoucheren. Voor een intensievere bewerking zullen wij extra rekenen.

Wat moet ik meenemen naar de fotostudio?

Allereerst een goed humeur. Het is belangrijk dat iedereen zin heeft in de fotoshoot. Soms is het leuk om iets mee te nemen wat iets over uw gezin vertelt. Hiervoor boekt u een Experience of Art Fotoshoot. Een unieke ervaring die u niet snel zult vergeten! Tijdens de voorbespreking helpt de fotograaf met het bedenken van attributen die uw sessie kunnen versterken. Tot slot zorgt u voor schone schoenen. Onze fotoset is super wit en dat willen wij graag zou houden.

Kan ik een vriend of vriendin meenemen naar een fotoshoot?

Natuurlijk! Iedereen is welkom in onze studio. Als het alleen om kijken gaat, zorgen wij nog voor een lekker kopje koffie of thee ook. Uw vriend of vriendin komt vooral wanneer het helpt om u ontspannen op de foto te zetten. Wilt u samen op de foto, dan willen we dit wel graag van te voren weten. Let op: onze fotoshoots kennen een maximaal aantal personen per sessie.

Wat doe ik als er iemand ziek is?

Geen probleem! We weten dat het leven soms anders loopt dan u had gepland. Probeer ons tenminste 24 uur voor de shoot af te bellen. We maken dan gewoon weer een nieuwe afspraak.

Kan ik makkelijk voor de studio parkeren?

Wanneer u met de auto naar de studio komt, kunt u voor de deur parkeren. Hier is natuurlijk niet altijd plek en u mag hier maximaal 1 uur betaald parkeren. U kunt het beste parkeren bij een van de drie grotere parkeergarages / terreinen  in de buurt (5 tot 10 minuten lopen naar de studio).

Kijk voor meer informatie bij: Contact

Wanneer zijn mijn foto's klaar?

Ongeveer een week na de fotoshoot zijn uw foto’s uitgezocht en bewerkt.

Bij de Experience Fotoshoot en Art Fotoshoot komt u terug naar de studio om de foto’s te bekijken en te bestellen. De afspraak wordt gemaakt tijdens de fotoshoot. Hou rekening met 1 à 2 weken levertijd voor onze standaard producten.

Bij de BasicFotoshoot komen, een week na de fotoshoot, uw foto’s op een beveiligde website. U krijgt van ons een code. De code kunt u delen. U kunt nu uw foto’s en fotoproducten via de site bestellen en betalen. Hou rekening met 1 à 2 weken levertijd voor onze standaard producten.

Bij de Mini Fotoshoot komt u na 3 werkdagen uw A4 print bij de studio ophalen.

Ontvang ik alle gemaakte foto's?

Nee, de fotograaf en de digital artist maken een selectie van de beste opnamen. Bij iedere shoot zit een verwacht aantal foto’s Met onze expertise, het verwerken van duizenden beelden per jaar, kunnen we de mooiste selecteren en leveren we alleen de allerbeste opnamen.

Komen mijn foto's op internet?

Als fotostudio hebben wij te maken met het auteursrecht en portretrecht. Als bedrijf hebben wij het recht om uw foto’s te gebruiken voor promotiedoeleinden en publicaties, waaronder (maar niet uitsluitend) social media, promotiemateriaal, artikelen, advertenties, e.d. Als u niet wilt dat wij uw foto’s gebruiken dan is dit belangrijk mondeling te melden aan ons en schriftelijk te bevestigen. Wij zetten dit dan in ons systeem.
Wilt u onze foto’s gebruiken voor social media vragen wij u simpelweg dit alleen te doen vanaf onze BLOG of Facebookpagina en niet met een rechter muisklik, bewaren en delen via uw eigen pagina. De foto’s online mogen niet worden geknipt, in een collage verschijnen, zonder logo worden geplaatst of van tekst of filters te worden voorzien.

Alleen na het plaatsen van uw bestelling zetten wij graag een paar foto’s op Facebook. Het is leuk voor u om de foto’s met uw vrienden te delen en voor ons is het leuk om onze klanten te laten zien waar we trots op zijn.

Zijn er extra kosten voor mij om mijn foto's te ontvangen?

Wij vragen een vast tarief voor de fotoshoot. U betaalt voor het huren van de studio, het gebruik maken van onze expertise en het nabewerken van de foto’s. Deze vergoeding is exclusief de digitale bestanden, prints of andere producten.

Er zijn 2 manieren om digitale bestanden, prints en of foto producten te bestellen:

  1. A la Carte bestellen, u maakt zelf een keuze uit ons producten assortiment.
  2. Creëer uw Eigen Collectie, u kiest een product en alle digitale bestanden.

Moet ik vooruit betalen?

De fotosessie wordt altijd vooraf betaald. Dit is nodig om uw afspraak te bevestigen. Moet u de shoot helaas afzeggen, dan maken wij gewoon een nieuwe afspraak. U krijgt uw geld niet terug.

Voor de Experience Fotoshoot kiest en betaalt u uw product tijdens de viewing. Voor alle andere fotoshoots, betaalt u vooraf uw gekozen product.

Wilt u achteraf andere producten bestellen, dan kan dit binnen een maand na uw shoot. De foto’s worden online geplaatst en u kunt via een AcceptEmail betalen. U ontvangt van ons een e-mail met de betalingsgegevens en een directe link naar iDeal.

Hoe kan ik mijn bestelling doorgeven?

Bij de Experience fotoshoot komt u terug naar de studio voor een viewing. Met hulp van de fotograaf maakt u eerst een keuze uit 2 manieren om digitale bestanden, prints en of foto producten te bestellen, dit hangt geheel af van uw wensen en te besteden budget.
U kiest uit:

  1. A la Carte, u maakt zelf een keuze uit ons producten assortiment of
  2. Creëer uw Eigen Collectie, u kiest een product en alle digitale bestanden.

Daarna kiest u de beelden die passen bij uw gekozen optie (1 of 2).

Bij de Basic Fotoshoot worden de foto’s op een beveiligde website geplaatst. U hebt al een optie gekozen en betaald. U hoeft enkel de beelden bij deze optie te kiezen.

Bij de Mini Fotoshoot maken wij de keuze voor u. U kunt na het ophalen van de prints, eventueel nog A la Carte bestellen.

De foto's hebben een afwijkende formaat, is dat erg?

Alle foto’s worden binnen ons standaard formaat geprint en gesneden.

We kennen drie soorten beelden:
– standaard formaat (13×18, 20×30, 30×40 cm);
– vierkant formaat (13×13, 20×20, 30×30 cm);
– panorama formaat (9×18, 15×30, 20×40 cm).

Hebt  u zelf een lijstje gekocht voor uw print, meet dan de zichtbare maat. Geef deze aan ons door. U bent zo zeker dat uw print goed in de lijst past.

Kan ik na mijn eerste bestelling nog meer bestellen?

De foto’s staan nog 2 maanden (bij de Basic en Mini Fotoshoot 1 maand) na de sessie op onze beveiligde website. U hebt dus de mogelijkheid om de foto’s nog een aantal keren te bekijken en eventueel via de website bij te bestellen. Na deze periode worden de foto’s definitief verwijderd. U kunt ze niet meer bestellen.

Kunt u mij een idee geven van formaten en tarieven.

Print op foam voor aan de muur:
40×60 cm voor 200 euro
50×70 cm voor 280 euro
60×90 cm voor 320 euro

Wanneer u vooraf een print tegoed koopt, krijgt u 25% korting op bovengenoemde prijzen.

Let op voor Feesten en Zakelijk klanten gelden andere tarieven. Vraag naar ons tariefoverzicht.

Kunt u uw tarieven verklaren? Waarom betaal ik, wat ik betaal?

Iedereen ervaart kosten anders, omdat iedereen andere prioriteiten heeft in het leven.
Onze ervaring, de volledige ingerichte studio, de professioneel apparatuur en het vermogen om iedereen op een bijzondere en pure manier te fotograferen zit verwerkt in onze tarieven. Wij staan achter onze producten en prijzen en danken u voor uw gestelde vertrouwen.
Wij begrijpen dat nieuwere fotografen goedkopere opties bieden. We kunnen niet met deze fotografen concurreren.
We hopen dat u ons vooral kiest voor onze professionaliteit, stijl, full-service en ons enthousiasme.

Hoe lang bewaren jullie mijn foto's?

Vanaf 2016 hebben we er voor gekozen de foto’s maximaal 1 maand te bewaren. U kunt de beelden eventueel digitaal aanschaffen.

Biedt u digitale bestanden aan?

Ja, u kunt de foto’s digitaal kopen om zelf de bestanden te bewaren. We raden u dan wel aan om de foto’s te printen en een goede back-up te maken. U krijgt de bestanden op een USB stick of via WeTransfer (dit hangt af van uw gekozen fotoshoot).

Wij zijn er wel van overtuigd dat onze foto’s veel mooier zijn wanneer ze worden afgedrukt en als kunst worden getoond. Een cd of stick verdwijnt vaak in een la, een foto hangt u aan de muur.

Ik wil mijn foto's overal kunnen laten zien, kan dat?

Ja, wij werken met een Studiorama App. U hebt hiermee overal toegang tot uw foto’s. Heel handig wanneer u onderweg of op bezoek bent bij vrienden of familie. De foto’s staan in een eigen map op uw mobiel of tablet. Zo hoeft u nooit te zoeken om uw mooiste foto’s te laten zien.
U krijgt deze Studiorama App gratis wanneer u digitale bestanden bij ons koopt.

Hoe ben ik als eerste op de hoogte van jullie activiteiten?

U kunt ons volgen op Facebook of Twitter. Monique zorgt wekelijks voor vers nieuws. U kunt zich ook aanmelden voor onze Nieuwsbrief SnapShot. Hier leest u een keer per maand over de laatste trend in fotografie, onze aanbiedingen en nieuwste fotoshoots.

Dit lijkt mij zo gaaf! Hoe kan ik jullie boeken?

Wat leuk om te horen! U kunt ons het beste een mail sturen (bellen mag ook), wij nemen dan binnen 1 werkdag contact met u op. Hoort u binnen 2 werkdagen niets van ons (mail is niet altijd betrouwbaar) bel ons dan.
We zien u graag in onze fotostudio om uw sessie te bespreken en te horen wat al uw wensen zijn.